Σάββατο 15 Ιουνίου 2024

 

Κυριακὴ τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Α΄ Οἰκουμ. Συνόδου 

 Εὐαγγελικὸ καί Ἀποστολικὸ Ἀνάγνωσμα

 Κυριακῆς 16 Ἰουνίου 2024


Εὐαγγελικό Ἀνάγνωσμα Κυριακῆς 16 Ἰουνίου 2024, Κυριακὴ τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Α΄ Οἰκουμ. Συνόδου (Ἰωάν. ιζ΄ 1-13)

Ταῦτα ἐλάλησεν ὁ Ἰη­σοῦς, καὶ ἐπῆρε τοὺς ὀφθαλμοὺς αὐτοῦ εἰς τὸν οὐ­ρανὸν καὶ εἶπε· πάτερ, ἐλήλυθεν ἡ ὥρα· δόξασόν σου τὸν υἱόν, ἵνα καὶ ὁ υἱός σου δοξάσῃ σε,

 2 καθὼς ἔδωκας αὐτῷ ἐξ­ουσίαν πάσης σαρκός, ἵνα πᾶν ὃ δέδωκας αὐτῷ δώσῃ αὐτοῖς ζωὴν αἰώνιον. 3 αὕτη δέ ἐστιν ἡ αἰώνιος ζωή, ἵνα γινώσκωσί σε τὸν μόνον ἀληθινὸν Θεὸν καὶ ὃν ἀπέστειλας Ἰησοῦν Χριστόν. 

4 ἐγώ σε ἐδόξασα ἐπὶ τῆς γῆς, τὸ ἔργον ἐτελείωσα ὃ δέδωκάς μοι ἵνα ποιήσω· 5 καὶ νῦν δόξασόν με σύ, πάτερ, παρὰ σεαυτῷ τῇ δόξῃ ᾗ εἶχον πρὸ τοῦ τὸν κόσμον εἶναι παρὰ σοί. 6 Ἐφανέρωσά σου τὸ ὄνο­μα τοῖς ἀνθρώποις οὓς δέδωκάς μοι ἐκ τοῦ κόσμου. σοὶ ἦσαν καὶ ἐμοὶ αὐτοὺς δέδωκας, καὶ τὸν λόγον σου τετηρήκασι.

 7 νῦν ἔγνωκαν ὅτι πάντα ὅσα δέδωκάς μοι παρὰ σοῦ ἐστιν· 8 ὅτι τὰ ρήματα ἃ δέδωκάς μοι δέδωκα αὐτοῖς, καὶ αὐτοὶ ἔλαβον, καὶ ἔγνωσαν ἀληθῶς ὅτι παρὰ σοῦ ἐξῆλ­θον, καὶ ἐπίστευσαν ὅτι σύ με ἀπέστειλας. 9 Ἐγὼ περὶ αὐτῶν ἐρωτῶ· οὐ περὶ τοῦ κόσμου ἐρωτῶ, ἀλλὰ περὶ ὧν δέδωκάς μοι, ὅτι σοί εἰσι, 10 καὶ τὰ ἐμὰ πάντα σά ἐστι καὶ τὰ σὰ ἐμά, καὶ δεδόξασμαι ἐν αὐτοῖς.

 11 καὶ οὐκέτι εἰμὶ ἐν τῷ κόσμῳ, καὶ οὗτοι ἐν τῷ κόσμῳ εἰσί, καὶ ἐγὼ πρὸς σὲ ἔρχομαι. πάτερ ἅγιε, τήρησον αὐτοὺς ἐν τῷ ὀνόματί σου ᾧ δέδωκάς μοι, ἵνα ὦσιν ἓν καθὼς ἡμεῖς. 12 ὅτε ἤμην μετ’ αὐτῶν ἐν τῷ κόσμῳ, ἐγὼ ἐτήρουν αὐτοὺς ἐν τῷ ὀνόματί σου· οὓς δέδωκάς μοι ἐφύλαξα, καὶ οὐδεὶς ἐξ αὐτῶν ἀπώ­λε­το εἰ μὴ ὁ υἱὸς τῆς ἀπω­λεί­ας, ἵνα ἡ γραφὴ πληρω­θῇ. 13 νῦν δὲ πρὸς σὲ ἔρχομαι, καὶ ταῦτα λαλῶ ἐν τῷ κό­σμῳ ἵνα ἔχωσι τὴν χαρὰν τὴν ἐμὴν πεπληρωμένην ἐν αὐτοῖς.

ΕΡΜΗΝΕΙΑ Π. Ν. ΤΡΕΜΠΕΛΑ

Αὐτά εἶπε ὁ Ἰησοῦς στούς μαθητές του κι ἔπειτα σήκωσε τά μάτια του στόν οὐρανό καί εἶπε: Πά­τερ, ἦλθε ἡ ὥρα πού ἡ σοφία σου ὅρισε γιά νά πάθω καί νά θυσιασθῶ. Δέξου τή θυσία τοῦ Πάθους μου καί δόξασε τόν Υἱό σου καί ὡς πρός τήν ἀνθρώπινη φύση του· γιά νά σέ δοξάσει καί ὁ Υἱός σου μέ τήν ἀπο­λύ­τρω­ση καί τή σωτηρία τῶν ἀνθρώπων, ἡ ὁποία θά ὁλο­­­κληρωθεῖ μέ τή θυσία του αὐτή καί μέ τήν αἰώνια ἀρ­χι­­ε­­ρατική μεσιτεία του πού θά ἀκολουθήσει μετά ἀπ’ αὐτή.

 2 Δόξασε τόν Υἱό σου σύμφωνα μέ τήν ἐξουσία πού τοῦ ἔδωσες πάνω σ’ ὅλη τήν ἀνθρωπότητα, γιά νά δώσει ζωή αἰώνια ὡς αἰώνιος ἀρχιερέας καθισμένος στά δεξιά σου σ’ ὅλο τό πλῆθος ἐκεῖνο πού τοῦ ἔδωσες καί οἱ ὁποῖοι πίστεψαν σ’ αὐτόν. 3 Αὐτή εἶναι ἡ αἰώνια ζωή, τό νά γνωρίζουν οἱ ἄν­θρωποι συ­νεχῶς ὅλο καί περισσότερο ἐσένα, τόν μό­­νο ἀληθινό Θεό, καί τόν Ἰησοῦ Χριστό, τόν ὁποῖο ἀπέ­στειλες στόν κόσμο, ἔχοντας ζωντανή ἐπικοινωνία μέ σένα καί ἀπο­­λαμ­βάνοντας τίς ἄπειρες τελειότητές σου.

 4 Ἐγώ γνωστοποίησα τό ὄνομά σου στούς ἀνθρώ­πους καί ὑπάκουσα τελείως στό θέλημά σου, κι ἔτσι σέ δόξα­σα πάνω στή γῆ. Καί μέ τή θυσία μου, τήν ὁποία θά προ­σφέρω σέ λίγο πάνω στό σταυ­ρό, ὁλο­κλήρωσα τε­λεί­ως τό ἔργο πού μοῦ ἔδωσες νά ἐπι­τελέσω. 5 Καί τώρα πού ἡ ἐπίγεια ἀποστολή μου τελείωσε, ἀνά­δει­ξέ με μέ τήν Ἀνάσταση καί τήν Ἀνάληψή μου αἰώνιο ἀρχιερέα καί δόξασέ με καί ὡς ἄνθρωπο ἐσύ, Πάτερ, δίπλα σου, μέ τή δόξα πού εἶχα κοντά σου προτοῦ νά δη­μιουργηθεῖ ὁ κόσμος. 6 Φανέρωσα τό ὄνομά σου κι ἔκανα γνωστές τίς ἄπει­ρες τελειότητές σου στούς ἀνθρώπους πού ἀπέ­σπα­σες ἀπό τούς κόλπους τοῦ κόσμου καί τούς ἔδω­σες σέ μένα. Ἡ πρόθεσή τους ἦταν ἀγαθή καί γι’ αὐτό ἦταν δι­­κοί σου. Ἐσύ τούς ἔδωσες σέ μένα, κι αὐτοί τή­ρησαν τό λόγο σου, τόν ὁποῖο τούς ἀποκάλυψα.

 7 Τώρα ἔμαθαν τελειότερα καί πείσθηκαν ὅτι ἡ διδασκα­λία μου καί τά ἔργα μου καί ὅλα γενικότερα ὅσα μοῦ ἔδω­σες προέρχονται ἀπό σένα. 8 Καί ἀπόδειξη ὅτι ἔλαβαν τήν πληροφορία καί τή γνώση αὐτή εἶναι: ὅτι τούς λόγους πού μοῦ ἔδω­­σες γιά νά τούς ἀποκαλύψω στούς ἀνθρώπους, ἐγώ τούς παρέδωσα σ’ αὐτούς μέ τή δι­­­­δα­­­­σκαλία μου, καί αὐ­τοί τούς πα­­ρέ­­­­­­λαβαν καί τούς ἀποδέχθηκαν. Καί ἀπέ­κτη­σαν πράγματι τή βεβαιότητα καί τήν πεποίθηση ὅτι γεννήθηκα καί βγῆ­κα ἀπό τούς κόλπους σου, καί πίστεψαν ὅτι ἐσύ μέ ἀπέ­­­στει­λες στόν κόσμο. 9 Ἐγώ, πού τόσο ἐργάστηκα γιά νά τούς ὁδηγήσω στήν ἀληθινή αὐτή γνώση καί πίστη, σέ παρακαλῶ γι’ αὐ­τούς ὡς μέγας ἀρχιερέας καί μεσίτης. Δέν σέ πα­ρα­­κα­­λῶ τή στιγμή αὐτή γιά τόν κόσμο τῆς ἀπιστίας καί τῆς ἁμαρτίας, ἀλλά σέ παρακαλῶ γιά κείνους πού μοῦ ἔδω­­­­­σες· διότι, ἐνῶ μοῦ τούς ἔδωσες, δέν παύουν νά εἶ­­ναι δικοί σου. 

10 Καί ὅλα ὅσα ἀνήκουν σέ μένα δικά σου εἶναι, ὅπως καί τά δικά σου εἶναι δικά μου. Κι αὐτοί λοιπόν δικοί σου ἦταν καί ἔγιναν δικοί μου· ἀλλά καί ὡς δικοί μου ἐξα­κολουθοῦν νά εἶναι δικοί σου. Κι ἐγώ ἔχω δοξασθεῖ ἀπό αὐτούς, διότι ἀναγνώρισαν τή θεϊκή μου φύση καί πίστεψαν σέ μένα.

 11 Ἐγώ βέβαια δέν θά εἶμαι πλέον στόν κόσμο, ὅπως μέχρι τώ­ρα, μέ τή σωματική μου παρουσία, γιά νά τούς ἐν­θαρ­­­­­ρύνω καί νά τούς ἐνισχύω μ’ αὐτή. Αὐτοί ὅμως θά εἶναι στόν κόσμο, διότι δέν ἐπιτέλεσαν ἀκόμη τήν ἀπο­­­στολή τους. Ἐγώ ἔρχομαι σέ σένα. Πάτερ ἅγιε, φύ­­­λαξέ τους μέ τήν πατρική σου προστασία καί δύνα­μη, τήν ὁποία ἔδωσες καί σέ μένα· ἔτσι ὥστε νά πα­ρα­­­μείνουν ἑνωμένοι μαζί μου καί μεταξύ τους καί νά εἶ­­­­­ναι μέ τήν ἀγάπη καί τήν ὁμοφροσύνη ἕνα πνευματικό σῶμα, ὅπως εἴμαστε ἕνα κι ἐμεῖς πού ἔχουμε τήν ἴδια οὐ­­­σία καί φύση. 

12 Ὅταν ἤμουν μαζί τους στόν κόσμο, ἐγώ τούς φύλαγα μέ τήν πατρική καί ἰσχυρή προστασία σου. Αὐτούς πού μοῦ ἔδωσες τούς φύλαξα, καί κανείς ἀπ’ αὐτούς δέν χάθηκε παρά μόνο ὁ υἱός τῆς ἀπωλείας, ὁ προδότης Ἰούδας, ὁ ὁποῖος χάθηκε κι ἔτσι ἐκπληρώθηκαν καί ἐπαληθεύθηκαν οἱ προφητεῖες τῆς Ἁγίας Γραφῆς. 

13 Τώρα ὅμως ἔρχομαι σέ σένα. Καί τά λέω αὐτά μπροστά τους, ἐνῶ βρίσκομαι ἀκό­μη στόν κόσμο αὐτόν, γιά νά τʼ ἀκούσουν κι αὐτοί, ὥστε, ἔχοντας τή βε­βαιότητα ὅτι ἐσύ πλέον θά τούς προστατεύεις, νά ἔχουν μέσα τους τέλεια τή χαρά πού αἰσθάνομαι τώρα κι ἐγώ διότι ἐπανέρχομαι κοντά σου.


Ἀποστολικὸ Ἀνάγνωσμα Κυριακῆς 16 Ἰουνίου 2024, Κυριακή Τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Α΄ Οἰκουμ. Συνόδου (Πράξ. κ΄ 16-18, 28-36)

Ἐν ταῖς ἡμέραις ἐκείναις, ἔκρινεν ὁ Παῦλος παραπλεῦσαι τὴν ῎Εφεσον, ὅπως μὴ γένηται αὐτῷ χρονοτριβῆσαι ἐν τῇ ᾿Ασίᾳ· ἔσπευδε γάρ, εἰ δυνατὸν ἦν αὐτῷ, τὴν ἡμέραν τῆς πεντηκοστῆς γενέσθαι εἰς ῾Ιεροσόλυμα. Ἀπὸ δὲ τῆς Μιλήτου πέμψας εἰς ῎Εφεσον μετεκαλέσατο τοὺς πρεσβυτέρους τῆς ἐκκλησίας. ὡς δὲ παρεγένοντο πρὸς αὐτόν, εἶπεν αὐτοῖς· προσέχετε ἑαυτοῖς καὶ παντὶ τῷ ποιμνίῳ

 ἐν ᾧ ὑμᾶς τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον ἔθετο ἐπισκόπους, ποιμαίνειν τὴν ἐκκλησίαν τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ, ἣν περιεποιήσατο διὰ τοῦ ἰδίου αἵματος. ἐγὼ γὰρ οἶδα τοῦτο, ὅτι εἰσελεύσονται μετὰ τὴν ἄφιξίν μου λύκοι βαρεῖς εἰς ὑμᾶς μὴ φειδόμενοι τοῦ ποιμνίου· καὶ ἐξ ὑμῶν αὐτῶν ἀναστήσονται ἄνδρες λαλοῦντες διεστραμμένα τοῦ ἀποσπᾶν τοὺς μαθητὰς ὀπίσω αὐτῶν. διὸ γρηγορεῖτε, μνημονεύοντες ὅτι τριετίαν νύκτα καὶ ἡμέραν οὐκ ἐπαυσάμην μετὰ δακρύων νουθετῶν ἕνα ἕκαστον. καὶ τὰ νῦν παρατίθεμαι ὑμᾶς, ἀδελφοί, τῷ Θεῷ καὶ τῷ λόγῳ τῆς χάριτος αὐτοῦ τῷ δυναμένῳ ἐποικοδομῆσαι καὶ δοῦναι ὑμῖν κληρονομίαν ἐν τοῖς ἡγιασμένοις πᾶσιν. 

ἀργυρίου ἢ χρυσίου ἢ ἱματισμοῦ οὐδενὸς ἐπεθύμησα· αὐτοὶ γινώσκετε ὅτι ταῖς χρείαις μου καὶ τοῖς οὖσι μετ᾿ ἐμοῦ ὑπηρέτησαν αἱ χεῖρες αὗται. πάντα ὑπέδειξα ὑμῖν ὅτι οὕτω κοπιῶντας δεῖ ἀντιλαμβάνεσθαι τῶν ἀσθενούντων, μνημονεύειν τε τὸν λόγον τοῦ Κυρίου ᾿Ιησοῦ, ὅτι αὐτὸς εἶπε· μακάριόν ἐστι μᾶλλον διδόναι ἢ λαμβάνειν. καὶ ταῦτα εἰπών, θεὶς τὰ γόνατα αὐτοῦ σὺν πᾶσιν αὐτοῖς προσηύξατο.

 

ΤΟ ΠΑΝΤΙΜΟ ΘΕΪΚΟ ΑΙΜΑ

«Τὴν ἐκκλησίαν περιεποιήσατο διὰ τοῦ ἰδίου αἵματος»

Τὴ σημερινὴ Κυριακὴ τιμοῦμε τοὺς 318 θεοφόρους Πατέρες ποὺ συγ­κρότησαν τὴν Α΄ Οἰκουμενικὴ Σύν­οδο στὴ Νίκαια τῆς Βιθυνίας κατὰ τὸ ἔτος 325, γιὰ νὰ καταπολεμήσουν τὴν πλάνη τοῦ Ἀρείου καὶ νὰ διασαλπίσουν ὅτι ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς εἶναι Θεὸς ἀληθινός, ὁμοούσιος μὲ τὸν Πατέρα. Ἡ ἀποστολικὴ περικοπὴ τῆς ἡμέρας ἀναγινώσκεται ἀπὸ τὶς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων καὶ περιλαμβάνει τὴ θαυμάσια ὁμιλία τοῦ ἀποστόλου Παύλου πρὸς τοὺς πρεσβυτέρους τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἐφέσου. Ὁ Ἀπόστολος σὲ αὐτὴν τοὺς ἐπισημαίνει ὅτι ἡ θέση τους εἶναι ἱερή, ἡ εὐθύνη τους μεγάλη, διότι ὁ Κύριος «τὴν ἐκκλησίαν περιεποιήσατο διὰ τοῦ ἰδίου αἵματος». Δηλαδή τοὺς πιστούς, ποὺ ἀποτελοῦν τὴν Ἐκκλησία, τοὺς ἔσωσε προσφέροντας ἀντίτιμο ἄπειρης ἀξίας· τὸ ἴδιο τὸ Αἷμα του!

Μὲ ἀφορμὴ τὸν λόγο αὐτό, ἂς δοῦμε στὴ συνέχεια τὴν ἀλήθεια ὅτι τὸ Αἷμα τῆς θυσίας τοῦ Κυρίου ἀποτελεῖ τὸ θεμέλιο τῆς Ἐκκλησίας καὶ ὅτι χαρίζει τὴ σωτηρία στοὺς πιστούς.

1. Θεμέλιο τῆς Ἐκκλησίας

Ἡ Ἐκκλησία εἶναι κτῆμα τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ. Ἐνῶ Ἐκεῖνος, ὁ πάνσοφος Δημιουργός, ἔπλασε ὅλη τὴν ὑλικὴ κτίση ─ τὸ φῶς, τὸ στερέωμα, τὰ ἀστέρια, τὴ γῆ, τὴ θάλασσα, τὰ ἀμέτρητα εἴδη τῶν ζώων καὶ τῶν φυτῶν – καὶ ἔδωσε ζωὴ σὲ αὐτὴν μὲ ἕνα μόνο πρόσταγμά του, γιὰ τὴ θεμελίωση τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως μᾶς διδάσκει ἡ Γένεση, ἔκανε κάτι ἀσυγκρίτως περισσότερο: θυσίασε τὸν Ἑαυτό του. Προσέφερε τὸ Αἷμα τῆς σταυρικῆς του θυσίας.

Ἔγινε ὁ Θεὸς ἄνθρωπος καὶ θανατώθηκε μὲ μαρτύριο ἰδιαιτέρως ὀδυνηρὸ καὶ ταπεινωτικό: τὸ μαρτύριο τοῦ Σταυροῦ. Μὲ τὸ Αἷμα ὅμως τῆς θυσίας του θεμελίωσε τὴν Ἐκκλησία. «Καθάπερ, τοῦ Ἀδὰμ καθεύδοντος, ἡ γυνὴ κατεσκευάζετο, οὕτω τοῦ Χριστοῦ ἀποθανόντος, ἡ Ἐκκλησία διεπλάττετο» (PG 51, 229), σημειώνει ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος. Ὅπως δηλαδὴ διαμορφωνόταν ἡ Εὔα, ἐνῶ ὁ Ἀδὰμ βρισκόταν σὲ νάρκωση, ἀντίστοιχα καὶ ἡ Ἐκκλησία πλαστουργήθηκε μὲ τὸν θάνατο τοῦ Κυρίου. Τόσο πολύτιμη εἶναι ἡ Ἐκκλησία. Ἔχει ἀπείρως μεγαλύτερη ἀξία ἀπὸ ὁλόκληρη τὴν ὑλικὴ δημιουργία!

Ἡ Ἐκκλησία δὲν εἶναι κατασκεύασμα κάποιων ἱερέων, ὅπως ἐμπαικτι­κὰ κα­τηγοροῦν οἱ ἐχθροί της. Οὔτε περιλαμ­βάνει μόνο τὰ πρόσωπα ποὺ τὴ διοικοῦν. Οὔτε ἀκόμη ἔχει ξεροὺς τύ­πους καὶ παρωχημένες ἰδέες, ὅπως ἰσχυρί­ζονται κάποιοι. Εἶναι θεοσύστατη ἡ Ἐκκλησία. Τὴν ἵδρυσε ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς προσφέροντας τὸ πάντιμο Αἷ­μα του. Αὐτὸ εἶναι τὸ θεμέλιο, ἡ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας: τὸ Αἷμα τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ.

2. Φάρμακο σωτηρίας

Μέσα στὸν ἱερὸ χῶρο τῆς Ἐκκλησί­ας λαμβάνουμε οἱ πιστοὶ τὴν αἰώνια σωτηρία. Μᾶς τὴν ἐξασφαλίζει τὸ Αἷμα τοῦ Χριστοῦ, ὅπως ὁ Κύριος μᾶς ἔχει βεβαιώσει: «Ὁ τρώγων μου τὴν σάρ­κα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἔχει ζωὴν αἰώνιον, καὶ ἐγὼ ἀναστήσω αὐτὸν ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ» (Ἰω. ϛ΄ 54). Ὅποιος μεταλαμβάνει τὸ Σῶμα καὶ τὸ Αἷμα μου διὰ τοῦ Μυστηρίου τῆς θείας Εὐχαριστί­ας, ἔχει ἤδη ἀπὸ τώρα τὴν αἰώνια ζωή· καὶ Ἐγὼ θὰ τὸν ἀναστήσω ἔνδοξο κατὰ τὴν ἔσχατη ἡμέρα τῆς Κρίσεως. Μέσα στὴν Ἐκκλησία, λοιπόν, ἡ αἰώνια ζωὴ δὲν εἶναι ἁπλῶς μιὰ μακρινὴ προσ­δοκία, ἀλλὰ μιὰ βεβαιότητα, μιὰ πραγματοποιημένη ἐπαγγελία τοῦ Κυρίου. Ὅταν μεταλαμβάνω ἀκατακρίτως τὸ Σῶμα καὶ τὸ Αἷμα τοῦ Κυρίου, ὁ χοϊκὸς ἄνθρωπος, ὁ πηλὸς «ἀφθαρτοποιοῦμαι» (βλ. Ἀκολουθία θείας Μεταλήψεως). Ὅταν συνειδητὰ προσέρχομαι στὸ Ποτήριο τῆς Ζωῆς, ἑνώνομαι μὲ τὸν Θεὸ καὶ γίνομαι ἄφθαρτος. Κληρονομῶ τὴν αἰώνια ζωή, τὴν αἰώνια σωτηρία.

Ὑπάρχει μιὰ ἀρχαία παράδοση, ποὺ λέει ὅτι τὸ αἷμα τοῦ πελεκάνου ἔχει τὴν ἰδιότητα νὰ θεραπεύει τὸ δηλητήριο τοῦ φιδιοῦ. Γι᾿ αὐτὸ ὁ πελεκάνος, ὅταν τὰ μικρά του ἔχουν δαγκωθεῖ ἀπὸ φίδι, σχίζει μὲ τὸ ράμφος του τὴν πλευρά του, ποτίζει μὲ τὸ αἷμα του τὰ νεογνά του καὶ τὰ σώζει. Ἀντίστοιχα καὶ ὁ Κύριος μὲ τὸ θεϊκό του Αἷμα, ποὺ ἀπέρρευσε ἀπὸ τὴ σταυρικὴ θυσία του, ζωογονεῖ καὶ σώζει τοὺς πιστοὺς ποὺ πληγώθηκαν ἀπὸ τὸ δηλητήριο τῆς ἁμαρτίας, ὅπως ψάλλουμε στὰ ἐγκώμια τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς: «Ὥσπερ πελεκάν, τετρωμένος τὴν πλευράν σου, Λόγε, σοὺς θανόν­τας παῖδας ἐζώωσας…»

Ἂς ἀνταποκρινόμαστε, λοιπόν, στὸ κάλεσμα τοῦ Κυρίου: «Λάβετε φάγετε… Πίετε ἐξ αὐτοῦ πάντες…» Τὸ Αἷμα τοῦ Χριστοῦ, ποὺ ἀποτελεῖ τὸ θεμέλιο τῆς Ἐκκλησίας, ἂς εἶναι τὸ κέντρο τῆς ζωῆς μας. Ἂς προσερχόμαστε νὰ μεταλάβουμε οἱ Χριστιανοί, ἔχοντας κάνει πάντοτε τὴν κατάλληλη προετοιμασία. Χρειάζεται νὰ παλέψουμε μὲ τὰ πάθη μας, νὰ μετανοήσουμε γιὰ τὶς ἁμαρτίες μας καὶ νὰ λάβουμε τὴν εὐλογία τοῦ Πνευματικοῦ μας στὸ Μυστήριο τῆς ἱε­ρᾶς Ἐξομολογήσεως, προκειμένου νὰ προσέλθουμε στὴ θεία Κοινωνία. Μόνο τότε ὁ Ἄπειρος Θεὸς μᾶς χαρίζει τὴν αἰώνια σωτηρία. Τότε κοινωνοῦμε

«Σῶμα καὶ Αἷμα Χριστοῦ, εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν καὶ εἰς ζωὴν αἰώνιον».

Δεν υπάρχουν σχόλια: